Jak ogłosił na swojej stronie internetowej Polski Związek Piłki Nożnej, firma Lotos podpisała nową umowę na mocy której będzie głównym sponsorem reprezentacji Polski aż do 2022 roku. Koncern naftowy ma nie tylko wspierać kadrę, ale brać udział w szeregu innych aktywności wspierających futbol w naszym kraju.
Wedle nowego porozumienia, Lotos przez cztery lata (2019-2022) zapłaci około 100 milionów złotych. Szacuje się, że gwarantowana roczna kwota dla PZPN to 20 milionów, a dodatkowe 5 milionów stanowią różnego rodzaju bonusy, uzależnione na przykład od wyników naszej kadry. Przypomnijmy, że do tej pory potentat naftowy płacił związkowi około 13 milionów złotych rocznie. Wzrost zatem jest bardzo widoczny. Kontrakt obejmuje zatem okres, w którym nasza drużyna będzie walczyć o udział w wielkich imprezach. O awans na mistrzostwa Europy 2020 i mistrzostwa świata 2022, jak również rywalizować w Lidze Narodów, która rozpocznie się jesienią 2018 roku. Ponadto Lotos pozostanie głównym sponsorem reprezentacji Polski U-21, a także stanie się głównym sponsorem reprezentacji Polski kobiet. Umowa rozszerza dotychczasową współpracę. W ramach porozumienia firma będzie nadal miał prawo do wykorzystywania wizerunku piłkarzy w swoich działaniach reklamowych.
– Jako Lotos jesteśmy pod wielkim wrażeniem osiągnięć naszej reprezentacji w ostatnich latach. Cieszymy się z tego, iż przez cały okres naszej współpracy polscy piłkarze pokazują ogromne zaangażowanie i profesjonalizm. Efektem tego jest historyczny wynik podczas ostatniego EURO we Francji, rekordowe miejsce w ogólnoświatowym rankingu FIFA, czy też niedawny awans z pierwszego miejsca w grupie do finałów tegorocznych mistrzostw świata. – powiedział Marcin Jastrzębski, prezes zarządu Grupy Lotos S.A. – Jestem pewien, że dzięki przedłużeniu współpracy o następne cztery lata, wspólnie z PZPN zapiszemy kolejną piękną kartę w historii polskiego futbolu, a piłkarze nadal będą dostarczać kibicom emocji do pełna.
Zadowolenia z przedłużenia umowy z firmą Lotos nie ukrywał prezes PZPN, Zbigniew Boniek.
– Przedłużenie współpracy z firmą LOTOS to potwierdzenie tego, że inwestycja w reprezentację Polski pozwala realizować naszym sponsorom stawiane cele biznesowe. PZPN postrzegany jest jako solidny partner, z którym warto związać się na długie lata. – powiedział Zbigniew Boniek – Jako federacja na co dzień pracujemy nad tym, aby budować pozytywny wizerunek całej dyscypliny. Cieszymy się, że firmy widzą potencjał, jaki niosą za sobą organizowane przez nas wydarzenia. Wymiernym tego efektem jest zainteresowanie firm nie tylko pierwszą reprezentacją mężczyzn, ale również reprezentacją U-21 oraz kobiet, których głównym sponsorem został również Lotos – zakończył prezes.